Bokningspolicy

Bokning

Din bokning är bindande när du har fått en bekräftelse av oss via e-post. Du kan inte hävda några rättigheter om du inte har fått en bekräftelse. Vi förbehåller oss rätten att inte godkänna bokningar på grund av felaktigt uppgivna uppgifter om pris och tillgänglighet. 
För företag och grupper om minst sex personer gäller särskilda regler. 

Betalning

Du betalar tryggt online via Payson – en del av Svea bank – och dina kortuppgifter delas aldrig med oss. Vill du inte betala online mejlar du oss din bokningsförfrågan eller ringer på 044-77 77 777. Tänk bara på att eventuella onlinerabatter inte gäller då.

Tänk även på att i flera betalkort ingår en reseförsäkring som gäller då du har bokat och betalat med kortet. 

Avbokning

Observera att vi inte tar emot avbokningar via telefon. Du avbokar via länken du fick i ditt bekräftelsemejl, eller via e-post direkt till oss, och du får därefter en bekräftelse. Om du avbokar innan sista avbokningsdag återbetalas beloppet till ditt konto inom två-fem arbetsdagar.

 

Du kan avboka utan kostnad fram till klockan 15.00, sju dagar innan ankomst, om du har bokat på vår hemsida. Observera att om din bokning infaller under juli månad måste avbokning ske senast två veckor före ankomst. Sen avbokning eller utebliven ankomst debiteras hela beloppet för bokningen. 

Om du efter sista avbokningsdag blir förhindrad på grund av sjukdom eller olycka (och inte vill flytta fram din bokning, se nedan), se till att få ett läkarintyg och kontakta ditt försäkringsbolag för att få ut ersättning därifrån. 

OMBOKNING

Gäller hela 2020 på grund av Covid-19.

Om du bokar online via vårt bokningssystem och efter sista dag för avbokning blir förhindrad att komma, oavsett skäl, kan du flytta fram din bokning (som längst 12 månader). För att undvika ytterligare kostnader måste detta dock göras senast två dagar innan bokad ankomst, pga av varuinköp, personal, etc. Observera att när du väljer att omboka har du ej längre möjlighet att kräva pengar tillbaka. 

In- & utcheckning

Du kan checka in mellan klockan 15.00-18.00 och lämna ditt rum senast klockan 11.00, om du inte har köpt till tidig ankoms eller sen avfärd. Du är garanterad ditt rum fram till klockan 18.00 på ankomstdagen. Observera att om du anländer senare måste du meddela oss, annars har vi rätt att hyra ut rummet och ändå debitera dig. Om du vet att du blir sen redan när du bokar är det bra om du anger det vid bokningen.

Barn

Vi har 12 år som åldersgräns. Detta gäller dock inte om man hyr hela hotellet. Läs mer under Hotellet

Rökning

Hos oss är alla rum rökfria, men det går bra att röka vid anvisade platser utomhus. Vid överträdelse av rökförbudet i rummet har vi rätt att debitera kostnaden för tvätt av textilier m.m.

 

Mat

​​​​​​​​​​​När du bokat paket ingår valfri 3-rätters middag, gratis kaffe, te, snacks och fikabröd under din vistelse. Du erbjuds även en ost- & silltallrik vid ankomst mellan 15-16, om du är hungrig. Har du matallergier (gluten, nötter, etc) skall detta framföras vid bokningstillfället. Observera att vi inte erbjuder laktosfria produkter, då laktosintolerans inte är någon allergi och kan avhjälpas med laktastabletter från apoteket.

Frukost

Serveras som buffé. Vardagar kl 8.00-10.00, helger 8.30-10.30 

Medhavd alkohol

Medhavd alkohol får du endast dricka på ditt rum och tillhörande terass/balkong. Övriga utrymmen har serveringstillstånd.

 

Städning

Vi tömmer dina sopor dagligen, men städar endast ditt rum (utan kostnad) när du ber om det. Sängkläder och handdukar byter vi var tredje dag. 

​​

Säkerhet

Alla rum har brandvarnare, men du bör alltid ta reda på var nödutgångar och brandsläckare finns. Denna information finns på informationstavlor i rummen.

Hotellet är öppet mellan maj & september, däremellan endast helger. Vardagar bara grupper.
Bodelssons by the Sea
Släbovägen 7-22,
291 69 Fjälkinge
044–77 77 777
Petit Hotel
GAPH_Logo_Small.gif


Copyright © 2010 Bodelssons by the Sea